000 | 02098nam a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
997 | 0 | 0 | _e2 |
008 | 230421s2023 sp ||||c |||| ||| ||glg d | ||
017 | _aC 275-2023 | ||
020 | _a9788499954219 | ||
080 | _a82-NG | ||
100 |
_aCanosa, María _eaut _91751 |
||
245 |
_aA fotografía 51 _c/ María Canosa |
||
250 | _a1ª ed. | ||
260 |
_aA Coruña _b: Baía Edicións _c, 2023 |
||
300 |
_a86 p. _b: il. b/n. _c; 19 cm |
||
490 |
_aColección Meiga Moira _v; 39 |
||
500 | _aA fotografía 51 presenta, a modo de imaxes fixas na retina ou nunha cámara fotográfica, a vida, dilemas e reflexións en primeira persoa de Rosalind Franklin, o seu traballo e a ocultación machista padecida, quen malia ser a que logrou a famosa fotografía 51 da estrutura do ADN, non foi recoñecida co Nobel, que si recibiron dous homes cos que colaborara nas investigacións. | ||
520 | 3 | _aA descuberta da estrutura do ADN ten tanto valor que outorgou un premio Nobel a James Watson e Francis Crick por lograr o primeiro modelo correcto, a famosa dobre hélice. Porén, quen posibilitara a determinación da estrutura helicoidal fora Rosalind Franklin, a química que traballaba con cristalografía dos raios X. Esta técnica analiza a difracción ou dispersión dos cristais creando patróns sobre planos fotográficos que achegan estruturas moleculares tridimensionais. Así obtivo a denominada Fotografía 51 determinante da estrutura da molécula do ADN. Mais en 1951 as mulleres eran consideradas de pouco valor. Non se lles permitía nin acceder á sala do café da Universidade, reservada aos homes. Tratábanas como a sombras, ocultaban o traballo que desenvolvían. Que pasaría coa autora da fotografía que propiciou un Nobel? Sería recoñecida? | |
650 |
_aLix en galego _xFicción biográfica (biopic) _9140049 |
||
650 |
_aNarrativa en galego _96384 |
||
650 |
_aMulleres na historia _xCientíficas _9117835 |
||
700 |
_aMayor, Paula _eill _9112384 |
||
856 | _uhttps://baiaedicions.gal/infantil-xuvenil/571-a-fotografia-51.html |